Belemerende kernpatronen
middels coaching doorbroken
Case Reclamebureau
“Positioneren van andere bedrijven vormt onze kernkwaliteit. Opdrachtgevers ondersteunen inzicht te verkrijgen in de positie van hun bedrijf in het hoofd van stakeholders, en bepaling van de ideale breinpositie, vormt daarbij onze dienstverlening. Onderwerpen in dat verlengde vormen het personeel en de duurzame inzetbaarheid. Maar hoe zit dat nu bij ons eigen bureau en hoe kunnen we e.e.a. optimaliseren?”
De persoonlijke leiderschapsstijlen van eenieder heeft vorm gekregen en kan doorlopend ontwikkeld worden door opleiding.
De kernkwaliteiten van de teamleden van het marketing- en reclamebureau komen nu overeen met de kernkwaliteiten van de organisatie. De belemmerende kernpatronen die werden achterhaald zijn middels coaching en persoonlijke begeleiding doorbroken. Hernieuwde, juiste en bruikbare patronen zijn inmiddels aangeleerd.
Toelichting op de scans
Als de basis van de scans vastgesteld is, maken we een standaard te volgen sollicitatieprocedure. Zodat direct duidelijk is of het nieuwe personeelslid de juiste aanvullende en/of ontbrekende kwaliteiten heeft passend in het team. Alle managers taken worden duidelijk in kaart gebracht in voorbereiding op een evt opvolging in een later stadium. Hiervoor nemen we ook een scan af bij de manager en bespreken waar de persoonlijke kwaliteiten zitten van de manager die al overgedragen kunnen worden naar personeel.
“Er is niets mooier dan de kernkwaliteiten van de organisatie en haar medewerkers samen te brengen…”